(Nu) Faceti Ca Noi

Sambata, 21 Noiembrie 1998

Dupa ce cu o zi inainte (vineri) a nins mult in Bucuresti si Ploiesti si chiar a viscolit, nu renunt la planul de a merge in Bucegi cu Vlad, eventual chiar pe Valea Alba daca vremea este frumoasa, refuzand cu regrete propunerea colegilor de facultate: "Piatra Craiului".

Dupa multe si mari emotii prind acceleratul de 6.38 (cu plecare la 5.55 din Bucuresti), care avea o intarziere de 40 min.

In tren intalnesc repede pe Vlad si pe prietenul lui, Cercetasul (alias Marian)…si …surpriza colegii lor de compartiment erau Elena, Andreea, Mircea & gasca ce pleca spre Zarnesti.

Coborim la Busteni cu gandul la Valea Alba (daca se va putea). Gasesc imediat drumul pe la Caminul Alpin si iesirea in Plaiul Munticelului pe triunghi rosu. La iesirea in poteca marcata cu triunghi rosu trec pe langa noi 3 tipi (doi urcau la Ref. Costila si apoi in perete – al treilea (Nicu - 31ani) a mers cu noi (voia sa urce spre "Omu" pe valea Cerbului). El merge in fata si la un moment dat lasam in stanga poteca ce mi se parea mie a fi cea corecta pe Munticel, pt. a urma urmele din dreapta la ideea lui Nicu. Fara a-mi sustine punctul de vedere merg dupa el caci imi spusese ca in stanga este poteca ce urca pe Valea Alba, iar ideea cu V.Alba picase "de la sine" la vederea vremii cainesti din Bucegi.

Hotaram sa mergem la Omu pe Valea Cerbului, traseu mai usor si care pare mai accesibil.

Urmatoarea jumatate de ora m-a obosit mult, spre surprinderea si neplacerea mea, caci s-a mers foarte "tare". Pun oboseala pe seama racelii care m-a suparat in ultima luna si a faptului ca in tot acest timp nu am mai ajuns la munte. Reintalnim marcajul, dar imi dau seama ca acest ocol neprevazut ne-a costat cam 25-30 min. + oboseala acumulata.

Merg in continuare greu si imi dau seama ca asta e pe fondul unei oboseli generale, nu numai cea obisnuita datorata urcatului. Problema cu mine e ca nu reusesc sa tin ritmul baietilor, care nu par totusi atat de obositi. Facem popasuri destul de dese pt. refacerea fortelor. Ajungem in Poiana Costilei in jurul orei 11.45 – 12.00 Aici mancam la stana din Poiana (am degetele inghetate si nu prea reusesc sa mananc ca lumea).

Plecam dupa scurt timp de la stana si ne despartim de Nicu la rascrucea cu drumul pe Valea Cerbului, noi continuand pe Plaiul Munticelului, caci imi dau seama ca in ritmul in care mergem nu putem ajunge la Omu pe lumina (intre timp incepusem sa am probleme cu picioarele (nu stiu din ce cauza, dar ma dor muschii rau). Hotaram sa mergem la cabana Diham, unde sa ramanem peste noapte. Picioarele mele reactioneaza tot mai ciudat (ma dor muschii copselor si am momente cand nici nu pot sta in picioare, drept care ma asez (a se citi "trantesc") in zapada foarte uda (nu radeti, zapada poate fi mai mult (cea noua in general) sau mai putin (cea veche) uda(apoasa). Ninge incet, dar in padure viscolul este prea slab ca sa ne deranjeze.

Fac schimb de rucsaci cu Cercetasul (al lui era mai usor) la 30 min. de la plecarea din Poiana Cerbului, cu care prilej el propune sa ne intoarcem , vazand starea mea care se agravase.

Si un "amanunt" interesant: din cauza gerului imi inghetasera buzele , astfel incat trebuia sa spun de trei ori fiecare lucru pt. a ma face inteles.

Dupa alte 5-10 min. Cercetasul ia si rucsacul meu, ca si noua porecla de "Serpasul", care este mult mai adecvata. Imi da, de asemenea, betele lui de schi si totul devine mult mai usor cu bete si fara rucsac, mai ales ca de aici nu am mai urcat deloc.

Inca 10 min. si poposim langa Casa de vanatoare care se vede mai jos, la 50 m. sub poteca. In sus – creasta Morarului, care merge direct la Omu. Vlad merge pana la casa de vanatoare pe niste urme proaspete si observa ca urmele continua in jos prin stanga casei de vanatoare (este vorba, de fapt, de portiunea inferioara din V.Morarului). Hotaram sa coboram pe aici, desi nu stiam exact unde o sa ajungem, renuntand si la Gura Diham, caci nu prea ne tenteaza a sta in cabana doar pt. a cobori a doua zi de dimineata.

Incepem coborarea la 13.45 si dupa scurt timp auzim o apa pt. ca apoi sa intalnim firul unei vai interesante. Dupa alte 15 min. de la apa , aceasta conflueaza cu alt rau, care dupa cum ne vom da seama mai tarziu e Valea Cerbului . Continuam coborarea pe rau (dupa ce-l traversam pe un bustean taiat de oameni pt. ca dupa 5 min. sa vedem un canton de vanatoare. Ajungem imediat (la 14.20) la Cab. Gura Diham, unde nu ne oprim, intrucat aici, ca de obicei, este multa agitatie. De aici pana in Busteni nu mai sunt probleme, chiar imi revin, intrucit la coborire picioarele mele se comporta bine.

Ne intoarcem acasa cu acceleratul de la ora 15.55, dupa ce am schimbat hainele ude (mai mult de tranpiratie decat de ninsore) in barul de langa gara.

Ramane regretul de a nu fi ajuns in platou, dar si satisfactia descoperirii unui drum nou, scurt, dar frumos, poate cea mai scurta coborare din Plaiul Munticelu in Gura Diham.

Nu se poate uita gestul de solidaritate al (de acum) Serpasului si al lui Vlad.

Autorul acestor pagini, Radu Cernea,  poate  fi contactat pe adresa de e-mail : r_cernea@yahoo.com.
Puteti vizita aceste pagini la una din adresele
sau http://raducernea.20m.com
    Orice copiere a acestei pagini este permisã doar în condittiile obtinerii prealabile a acordului autorului, ca si a pãstrãrii integritãtii continutului, inclusiv a acestui post scriptum.